Přejít na hlavní obsah
RealUXCamp 2019 očima osmi designérů

RealUXCamp 2019 očima osmi designérů

Zeleno, kam se člověk podívá. Praskající oheň, voňavé dobroty v kotlíku, léto… a hlavně spousta známých, ale i nových tváří UX světa. RealUXCamp je zkrátka akce, na které nemůžeme žádný rok chybět! Přečtěte si, co jsme si z ní letos odvezli.

Pssst, ještě jste o RealUXCampu neslyšeli? Tak si nejdřív přečtěte náš předchozí článek nebo mrkněte na web akce

V kostce:

  • Místo činu: Znětínek, srdce Českomoravské vrchoviny
  • Ubytování: zahrada, stany, „kotlíková“ kuchyně nad ohněm
  • Termín: 2.–4. 8. 2019

Na 7. ročník RealUXCampu jsme vyrazili dokonce v osmi lidech. Povídání našich ostřílených kempařů o minulé akci totiž nalákalo i kolegy, kteří na RealUXCampu ještě nebyli. Navíc to byla skvělá příležitost pro nové členy našeho týmu – poslouchat a učit se, diskutovat, seznamovat se, ... ale také přispět vlastní přednáškou. Bez slidů a obleků.

Při letošním RealUXCampu jsme si užili krásy Českomoravské vrchoviny.

Představili jsme 4 témata. Od Green UX po PDP 2.0

Peter Rod přednášel a vedl diskuzi.

V přednášce se věnoval aktuálnímu tématu Green UX. Tedy tomu, jak navrhovat a implementovat věci s důrazem na jejich ekologický dopad a trvalou udržitelnost. To, že pracujeme na digitálních produktech, totiž neznamená, že naše výtvory nemají environmentální dopad. Naštěstí už dnes můžeme vybírat z poměrně kvalitní nabídky nástrojů, které nám jej pomůžou snižovat.
Chcete si o tom přečíst víc? Peter doporučuje tento zdroj.

Diskuze, kterou vedl, se pro změnu točila okolo syndromu vyhoření a péče o psychické zdraví designéra. Hlavní zásada „udržovat pracovní a osobní život odděleně“ dává smysl, ne každému se ji ale daří dodržovat, že?

Třeba se vám budou hodit tipy z webu www.workresponsibly.org.

Téma Petra Augustina se jmenovalo Produktivní designer.

Mluvil o své osobní filozofii a přístupu k práci. Jaké jsou jeho hlavní zásady?
1. Prioritně se věnuj aktivitám, které ti přinesou největší vhled do života uživatelů. 

2. Měj jasně určený směr, kam tvůj produkt jde, a průběžně ověřuj jeho přínos. 

3. Své úkoly odbav kvalitně a pokud možno rychle, potom skonči rozumně a běž domů.

Vladimír Krejčí a Pavol Donko rozběhli diskuzi o našem novém přístupu k vývoji („PDP 2.0“).

Myšlenka menších samostatných vývojových týmů, které mají větší zodpovědnost a autonomii v rozhodování, „UX kempaře“ velmi zaujala. Přesvědčily je i výpočty našeho managementu, že tento způsob vývoje bude ve výsledku levnější – a to i v případě, že budeme dělat chyby a učit se z nich. Kolektivně jsme se ale shodli, že takovou změnu je důležité dobře komunikovat směrem do firmy a pokusit se dostat kolegy na jednu loď, i když to bude nejspíš znamenat i nějaké muže přes palubu.

Co nejvíc zabodovalo z témat ostatních? Svoboda!

Diskuze s Petrem Pouchlým nás pohltila natolik, že jsme ztratili pojem o čase.

O tom, která přednáška byla (pro nás) nejlepší, není třeba dlouho dumat. Naším vítězem je „Jezevec“ Petr Pouchlý! Téma svobody v práci je nám v Kentico hodně blízké a s řadou Jezevcových myšlenek souzníme. Především s tou, že nedává smysl „nastavovat“ svobodu ve firmě podle návodu v knížce – to naopak může vytvářet nesvobodu. Je lepší zaměřit se na konkrétní problém a naslouchat kolegům.

Líbila se nám i diskuze o budoucnosti designérů a podobě jejich práce v roce 2030. Užili jsme si povídání o nástrojích a hrách, které pomáhají při práci v týmu. A užitečná byla i přednáška o metodologii BEM = Blocks, Elements, Modifiers. Ale ať jsme konkrétní a odnesete si také nějaký tip… 

„Nej“ rady a poznatky, co jsme si zapsali do notesů

Všichni z Kentico si poctivě psali poznámky.

Ze zápisků Tadeáše:

„Při dávání zpětné vazby ve větších týmech je efektivní jít v kruhu a vzít si na pomoc nějaký token, tedy libovolný předmět. Kdo drží token, ten mluví, a to v přesně určeném čase. Ostatní ho nekritizují, spíš v reakci pokládají otázky. I s těmi ale opatrně, ať se zpětná vazba nezmění v diskuzi.“ 

Ze zápisků Verči:

„Je lepší soustředit se spíše na proces než na nástroje. Hlavně na začátku designového procesu nás může použití digitálních nástrojů omezovat – i šedý obdélník s textem už je vizuální design. Místo práce ve Sketchi zkuste třeba ručně načrtnout komiks o problému.“

Ze zápisků Vlada:

„Nedívejte se jen na konkrétní čísla, ale také (a hlavně) na trendy. Vždy přitom záleží na kontextu a cílech – např. vysoký bounce rate nemusí nutně znamenat problém. Nedělejte rychlé závěry a vhodně kombinujte nástroje, např. když vidíte vysoký bounce rate, zkontrolujte heat mapy pro danou stránku.“  

Ze zápisků Jakuba:

„Teambuilding by se neměl zaměňovat s teamspiritem. Zatímco teambuilding je nástroj k řešení týmových vztahů, cílem teamspiritu je zábava.“


Už se těšíme, co se dozvíme příští rok. Potkáme se tam?


Chcete si číst dál?

Velké srovnání prototypovacích nástrojů 2017

Náš UX designér Petr Augustin pro vás připravil přehled těch nejzajímavějších prototypovacích nástrojů, které právě letí.  Pokud máte projekt a potřebujete rychle ověřit nějakou vaši myšlenku, te…

V kategorii UX

Kentico slovy Petra Palase #1: Kdo jsme a kam jdeme

Jaké bude Kentico za 10 let? Kolik zaměstnanců budeme mít v roce 2025? Do jakého produktu se pustíme po Kentico Kontent? Odpovědi na takové otázky by byly asi podobně přesné, jako kdybychom předpovída…

V kategorii Život v Kentico

V kondičce díky Coding Dojo

Vrcholoví sportovci dosahují svých výkonů díky pravidelnému tréninku, při kterém pilují své dovednosti. Jaké možnosti má ale vývojář, pokud se chce zlepšovat a pracovat na svých schopnostech? Kromě čt…

V kategorii Development